רוסטביף בתנור עם חרדל ודבש
| |

רוסטביף בתנור עם חרדל ודבש: מתכון מנצח ועסיסי ל- 2024

ראש השנה מגיע ויחד איתו מתכון מושלם לנתח עסיסי וטעים בתנור, שמקשט את שולחן החג, מפזר בבית ריח מדהים והאורחים לא יכולים להוריד ממנו את העיניים. הסוד במתכון הזה הוא שהוא כל כך פשוט. אף, שהוא יכול להיראות לרבים כמסובך, כשהם חושבים על המעקב ההדוק למתי הוא מבושל באופן המושלם.

טיפים לקבלת צלי רוסטביף עסיסי

במאמר הזה נעבור על כל הטיפים ועל מה אתם צריכים לדעת לפני שאתם מכינים צלי סינטה עסיסי לערב החג. אז כמובן הכל מתחיל מבחירת הנתח.

נתח לרוסטביף

הנתח בו משתמשים להכנת רוסטביף הוא נתח סינטה. נתחים נוספים שיכולים להתאים לצלייה הם: צ'אך ושייטל, אלו נתחים שמתאימים לצלייה קצרה יחסית, יותר רזים ביחס לסוגי הבשר האחרים ויהיו כיפיים ללעיסה בכל מידת עשייה שהיא.

נתחים כמו נתח מספר 4, 5, 6 – נתחי הכתף אלו נתחים שמצריכים בישול ארוך ופחות יתאימו בסוג הצלייה לרוסטביף.

נתח עם שומן או בלי שומן

היכן לקנות את הנתח? אנחנו ממליצים לקנות נתח איכותי וטרי, ככל שהנתח יהיה יותר איכותי, כך המנה תצא יותר מוצלחת. במתכון הבא נשתמש בנתח במשקל של 1 ק"ג סינטה. ניתן לבקש מהקצב להוריד את שכבת השומן או להשאיר אותה, איך שתרצו. המתכון יוצא נפלא עם או בלי שכבת השומן.

ציפוי והשרייה

בהכנת נתח הרוסטביף מתחילים בתיבול הנתח, בין אם משתמשים בחרדל, יין, דבש או בתבלינים שונים. מערבבים את רכיבי המשרה, ומצפים את הנתח היטב. הציפוי משפיע על הטעם הסופי של הנתח ומעניק לו טעם נפלא.

שלב ראשון – צלייה

את הכנת הרוסטביף מתחילים בצלייה. אנחנו צולים את הנתח במשך 15 דקות בתנור שחומם מראש ל200 מעלות, או על מחבת על מנת שיקבל צריבה יפה ושכבה קריספית ושחומה בחלק החיצוני שלו.

שלב שני – בישול הנתח

לאחר שלב הצלייה, מבשלים את הנתח בתנור על חום נמוך במשך 50 דקות, אנחנו אוהבים לאפות אותו על חום של 150 מעלות, על מנת לשמור על הנתח ממקרה של בישול יתר ועל מנת להגיע למידת העשייה המושלמת.

מידת עשייה

ככל שהנתח יותר דק זמן האפייה יהיה קצר יותר, כלומר שימו לב לעובי הנתח, אם אתם רוצים להגיע לבישול במידת עשיה מדיום עליכם לבדוק שהבשר קצת גמיש ולא קשה לגמרי. מקרה שבו הבשר קשה לגמרי – הבשר במידת עשייה וול דאן ועליכם להוציא אותו מהתנור.

מידת עשייה לפי מד טמפטורה

50 מעלות: רייר

55 מעלות: מדיום רייר

60 מעלות: מדיום (המידה המומלצת)

65 מעלות: מדיום וול

70 מעלות: וול דאן

*טיפ מאיתנו: גם אם בישלתם את הבשר יתר על מידה, ניתן להגיש אותו לצד רוטב חמצמץ ותוספת כמו פירה או אורז והוא יהיה מושלם.

שלב שלישי – פריסת הנתח והגשה

לאחר האפייה, מניחים לנתח להתקרר למשך 15-20 דקות על מנת שיהיה לנו נוח לחתוך אותו והוא ישמור על העסיסיות שלו, את הנתח פורסים לפרוסות דקות בעזרת סכין גדולה וחדה, מומלץ להגיש אותו על אותו קרש חיתוך עליו חתכתם את הנתח, ליצירת מראה מרהיב בשולחן.

צלחות והגשת הרוסטביף

מעל הנתח ניתן לזלף דבש או סילאן שמוסיף טעם מתקתק וטעים למנה. בנוסף, ניתן לפזר עשבי תיבול כמו: פטרוזיליה, טימין טרי ועוד.

מסעדת שף בבית

השנה אין צורך להזמין מקום למסעדה, בעזרת המדריך הזה תוכלו להכין צלי בשר מושלם בבית ממש כמו במסעדת שף.

מתכון לרוסטביף בתנור עם חרדל ודבש

מתכונית
רוצים להדפיס את המתכון? לחצו כאן 👇
ציון 4.50 על ידי 2 דירוגים
זמן הכנה 15 minutes
זמן בישול / אפייה 1 שעה 5 minutes
זמן מנוחה 20 minutes
סה"כ זמן הכנה 1 שעה 40 minutes
סגנון בשרי
מטבח ישראלי
מנות הגשה 8
קלוריות 270

מרכיבים
  

רכיבים לבשר

  • 1 ק"ג בשר סינטה

רכיבים לרוטב

  • 3 כפות שמן זית
  • 3 כפות דבש
  • 3 כפות חרדל
  • 3 גבעולי טימין (עלים בלבד)
  • מלח ים אטלנטי לפי הטעם
  • פלפל שחור לפי הטעם

הוראות הכנה
 

  • מערבבים יחד את כל רכיבי הרוטב בקערה ומצפים את נתח הסינטה מכל צדדיו ברוטב. מניחים את הנתח ברוטב להשרייה של כ-10 דקות, בזמן הזה מחממים תנור ל-250 מעלות, מצב טורבו.
  • מכניסים את הנתח לאפייה למשך 15 דקות כשהוא יושב על רשת, ניתן להשתמש בתבנית ייעודית או להניח על תבנית רשת ומתחת להניח תבנית נוספת למיגור הנוזלים. מנמיכים את חום התנור ל-150 מעלות, מכסים את הנתח בנייר כסף ואופים למשך 50 דקות נוספת.
  • פורסים את הנתח לפרוסות דקות ומגישים, מומלץ להגיש על גבי כרש חיתוך למראה מיוחד ומרהיב. בתאבון!

ערך תזונתי למנת הגשה

קלוריות: 270פחמימה: 7חלבון: 24שומן: 12
טיפים מומלץ להגיש פרוס על כרש חיתוך למראה מרהיב.
ניסיתם את המתכון?תייגו @mayzitzer והאשטג #מתכונית
דרגו את המתכון




0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments