מאפינס
|

איך מכינים קצפת?

קצפת היא תוספת מושלמת לצד קינוחים רבים כמו: וופל בלגי, סופלה שוקולד ועוד. והחדשות הטובות הן שהיא מהירה וקלה להכנה. בתוך 5 דקות תוכלו להכין קצפת מרשימה וטעימה גם ללא כישורי קונדיטוריה.

מיקסר

מה ההבדל בין שמנת מתוקה לשמנת להקצפה?

סוגיה שנתקלנו בה לא מעט הייתה מה ההבדל בין שני הסוגים האלו ובמה עדיף להשתמש לצורך הכנת קצפת. שניהן מיועדות להקצפה, הן בעלות אחוזי שומן גבוהים וחומרים מייצבים, ולכן ניתן להקציף אותן לקבלת מרקם יציב. אז מה בכל זאת ההבדל ביניהן? השמנת מתוקה כשמה, יותר מתוקה מהסיבה שיש בה יותר סוכר. שמנת להקפצה בעלת אחוזי שומן גבוהים יותר, ולכן מתאימה יותר להכנת קצפת יציבה. משני סוגי השמנת ניתן להכין קצפת אך ההמתקה ביניהם תהיה שונה.

מתכון להכנת קצפת חלבית בסיסית:

1 מיכל שמנת מתוקה או שמנת להקצפה 38%-32%

1-2 כפות סוכר

אופצייה טבעונית:

1 פחית קרם קוקוס מעל 20%

4 כפות אבקת סוכר

באיזה מהירות להקציף?

מתחילים להקציף במהירות בינונית-נמוכה, מוסיפים את הסוכר בהדרגה ומעלים את המהירות לגבוהה, מקציפים עוד כדקה עד לקבלת קצפת סמיכה ויציבה. שימו לב שהיא לא נוזלית ונשפכת חזרה בהטיית הקערה הצידה. בנוסף, ניתן לבדוק באמצעות העברת מטרפה על הקצפת, אם הקצפת נשארת על המטרפה זה אומר שהיא מוכנה.

כמה זמן צריך להקציף את הקצפת?

בדרך כלל בין 2-5 דקות עד קבלת מרקם יציב.

מטרפה

מהי הקצפת יתר ?

זה מצב בו נכנס אוויר לתוך השמנת והשומן נפרד מהנוזל, כלומר מצב שבו הקצפנו את השמנת יותר מידי זמן. בשלב הזה היא נעשית גושית כמו חמאה. האם ניתן לתקן את המצב הזה? כן, ניתן לחמם את את השמנת במיקרוגל, להחזיר אותה לקירור של לילה במקרר ולהקציף אותה שנית. אופציה נוספת, היא להפוך את השמנת לחמאה ולאכול אותה ככה או להוסיף לה תבלינים.

איך להכין קצפת יציבה לזילוף?

  1. השתמשו בשמנת קרה: הוציאו את השמנת מהמקרר ממש לפני ההקצפה.
  2. קררו או הקפיאו הקערה לפני ההקצפה: לקבלת קצפת יציבה, מומלץ לקרר גם את הקערה בה מקציפים את השמנת לפני הכנתה.
  3. הוספת אינסטנט פודינג וניל: לקבלת מרקם קצפת יציב יותר, מומלץ להוסיף 1-2 כפיות אבקת אינסטנט פודינג וניל ו2 כפות חלב.

קצפת בטעמים שונים

לאחר הוספת הסוכר ולקראת סיום ההקצפה, ניתן להוסיף לקצפת כמה טיפות תמצית טעם בטעמים שונים כמו: תמצית בטעם וניל, תמצית בטעם שקדים ועוד. בנוסף, ניתן להוסיף גרידת פרי כמו: גרידת לימון או גרידת תפוז ועוד.

איך להוסיף צבעי מאכל לקצפת

לאחר ההקצפה ניתן להוסיף לקצפת צבע. את צבע המאכל מטפטפים בכמות קטנה ומקפלים עם לקקן בעדינות פנימה בתנועה סיבובית עד שמגיעים למרכז הקצפת, שימו לב לעשות את הפעולה בעדינות על מנת לא לשבור את הקצפת, חזרו על הפעולה מס' פעמים עד שהקצפת תקבל צבע אחיד.

איך להכין קצפת ללא מיקסר

ניתן להכין קצפת ללא מיקסר באמצעות מטרפה ידנית, אמנם זה לוקח יותר זמן ומאמץ את שרירי היד אך זה אפשרי! לפני ההכנה עליכם להקפיא את השמנת ואת הקערה בה תערבבו את הקצפת במקפיא במשך 10-15 דקות, לאחר מכן שימו בקערה את השמנת המתוקה והסוכר וערבבו למשך 7-15 דקות עד לקבלת שמנת סמיכה ויציבה.

קצפת ידנית

0 תגובות
Inline Feedbacks
View all comments